studio

De studio techniek slaat een brug tussen de analoge warmte en de digitale snelheid. Men kan van een ouderwetse vier sporen bandopname tot aan de digitale helderheid zijn keus maken of de ideale combinatie hiervan. Dit alles met buizen pre-Amps en high-end randapparatuur.

studio regiekamerP1010772

opname ruimteP1010778

IMG_0186

Opname

Akia 4-track tape
Pro Daw
Roland
Apple Mac

Converter;
Zen

Software;
Pro tools 12
plug-ins  Universal Audio

Preamps;
Avalon U serie M serie Mackie
Universal Audio 710 Twin finity’s 2x
Univeral Audio LA 610 Mk II’s 2x
Spl Goldmike, cabulator
Neve K4 Taylor

Microphones;
Adk’s
Calrec’s.
Ribbon
Blue
Rode’s
AkG’s
Shure’s
warm audio 87

Afluistering;
Adam
Yamaha
Monitorsysteem Behringer

Effecten

DBX
Orban
Lexicon
Aphex
Digitec
etc.

EQ:
SSL
SPL
TL Audio
Mackie

Instrumenten, versterking;
Sonor drums, zildjan, paiste, tosco
Asdown voor Bass
Marshall voor Git.
Roland
Fender acoustic 60 ce voor Git
Piano, cherny
Fender Rhodes
Roland D-50
Brute
Technicks
Harmonium
Vleugel (London Chappell)

Het schip

De MS Oostzee is gebouwd in 1908 in Hoogeveen als Tjalk of Eeuwer met een mast en zeilen en diende als kustvaarder. In de crisisjaren rond 1932 is het schip verbouwd waarbij er een tussendek van 10 meter is geplaatst en een drie cilinder Deutz Werken met een 65 PK die nog steeds als hoofdmotor aanwezig is. Waarschijnlijk is er ook een andere neus opgezet die Frans aandoet. Daarna heeft het schip als vrachtvaarder met hout op de Oostzee gevaren. Wat er in de oorlog is gebeurd is onbekend gebleven wel heeft het schip dit zonder problemen overleefd. Na de oorlog of misschien tijdens is het schip ingericht tot duik- en bergingschip. Bij de aankoop rond 1990 stond het nog vol met apparatuur zoals een decompressieruimte en een grote hoeveelheid gedetailleerde kaarten van de bodem van de Oostzee. In ieder geval is het schip onbemand aan zijn anker door de Duitse kustwacht aangetroffen. Het verhaal gaat dat het schip gebruikt is voor wrakkenroof en dat de enige opvarende tijdens het duiken vast is komen te zitten. Na de Tweede Wereldoorlog is door de Duitsers veel materieel afgezonken in de Oostzee en persoonlijk gewin, een vorm van piraterij, zal een grote rol hebben gespeeld. Daarna is het schip aan de ketting gelegd in Bremerhaven waar het door twee Nederlandse jongens in een kroeg daar gekocht is en in Leeuwarden terecht is gekomen. Vervolgens hebben de jongens het schip, wederom in een kroeg, geruild voor een grote houten sloep met een man die het vervolgens aan een makelaar aldaar verkocht heeft. Rond 1990 is het schip naar Utrecht gekomen en heeft het gediend als kluswerkplaats voor scheepsreparaties. In 2004 is het schip heringericht door muziekproductiebedrijf Green in Blue en dient het als mobiele geluidsstudio en muzikale werkplaats dat geheel op groene stroom draait.

 

 

 

 

P1010796

Greeninblue Buma Stemra K.v.K. 53506812 BTWnr.NL0034387499 . Bankrekening NL34KNAB0257382003 KNAB.